سلام آقای دکتر علوی
پرداختن به این نکته بسیار به جا و مهم است. ما در پایان دورههای دانشگاهی مدرک می گیریم بی آنکه دگرگونی اساسی در منش و نگرشمان پدیدآمده باشد و مساله جایی مخاطره آمیزتر می شود که مکانیسمهای دفاعی کج و کوله شخصیتی هم در ما پابرجاشده باشند. با این مدرک ها در موقعیتهای شغلی هم برای خود و هم برای دیگران و سازمان دشواریآفرین میشویم. مسیرهای ارتقای انگلی و آویزشی تنها بخشی از این دشواری ها هستند.
با توجه به این که ما با موج پرشمار دانش آموختگان دانشگاهی روبرو خواهیم شد، پیشنهاد بنده در موقعیتهایی که امکان طرح بوده، این است که به عنوان بخشی مکمل آموزشهای رسمی و نیمه رسمی دانشگاهی و ضمن خدمت مهارتهای عاطفی-اجتماعی گنجانده شوند. شاید حتی زیرساخت آن بتواند کارگاههای فلسفه زندگی و پرسشها/گفتگوی فلسفی باشد.
سلام آقای دکتر علوی
پرداختن به این نکته بسیار به جا و مهم است. ما در پایان دورههای دانشگاهی مدرک می گیریم بی آنکه دگرگونی اساسی در منش و نگرشمان پدیدآمده باشد و مساله جایی مخاطره آمیزتر می شود که مکانیسمهای دفاعی کج و کوله شخصیتی هم در ما پابرجاشده باشند. با این مدرک ها در موقعیتهای شغلی هم برای خود و هم برای دیگران و سازمان دشواریآفرین میشویم. مسیرهای ارتقای انگلی و آویزشی تنها بخشی از این دشواری ها هستند.
با توجه به این که ما با موج پرشمار دانش آموختگان دانشگاهی روبرو خواهیم شد، پیشنهاد بنده در موقعیتهایی که امکان طرح بوده، این است که به عنوان بخشی مکمل آموزشهای رسمی و نیمه رسمی دانشگاهی و ضمن خدمت مهارتهای عاطفی-اجتماعی گنجانده شوند. شاید حتی زیرساخت آن بتواند کارگاههای فلسفه زندگی و پرسشها/گفتگوی فلسفی باشد.